måndag 18 april 2016

Down but not out

Nobody loves you when you down and out
everybody loves you when you´re six feet in the ground

John Lennon


Så illa är det inte. Men stunden på Myran igår gjorde det inte bättre. Så bjöd vi mamma på middag igår kväll. Mamma drack två glas rosé och vann så bonntolva två gånger. Hostade hela natten.... Som ett vrak till jobbet. Full dag. Diverse möten. Sur. Hostade, snöt mig och allmänt sisådär. Centrum är dock världens bästa vårdcentral. Ringde dit och fick besked att jag kunde hämta ut en del. Hann precis innan stängning. Körde till Ljunby Business Arena för debatt mot/med Magnus Gunnarsson. Ann-Sofie Koch var en av de mest begåvade moderatorer jag stött på. Som till vardags finns på Resia i Ljungby!  Bra möte. Dock ingen ecodriving hem. Nu snart koja. Har min vana trogen bestämt mig för att köra i morgon, oavsett. I alla fall till 18.00. Måste så kurera mig. Talarturné till Halmstad och Uppsala. Vill ni se en självömkande figur i morgon,  så slå på fullmäktige. Kommer säkert att säga något. Med rosslig röst.

Kaplanen ersattes av ett Bolån. För att spetsa till allvarliga saker. Träffade Bolund förra veckan. På ett tåg. En av mina absoluta favoritministrar. Sjutton vet om inte han skulle vara bättre än Magdalena Andersson. Han kan ekonomiköret och ganska mycket mer. Lite av ett universalgeni. Och jäkligt trevlig!


Bo Frank
Växjö 20160418