lördag 28 maj 2016

Folk är snälla

Inbjudningar i all enkelhet som jag uppskattar, men ugglar hellre en kort weekend för mig själv. Gick en mil vid sex i dag på morgonen. Till stan och tillbaka. Blandat väder här. Samtal med lilla frun. Räknar ner varje sekund. Lite jox i trädgården. Ser ut som om torra maj har hämmat de f r b sniglarna något. Minnesbilden denna veckan. Min gamle vän Krister Håkansson på Linné i shorts på jobbet och en amerikanske professor i mörk kostym och slips. Svenska politiker är erbarmligt dåligt klädda på jobbet jämfört med i andra länder. Det sitter inte i kläderna,  men det handlar om respekt för andra människor.
Trädgården är grön, grön och grön. Havet som en spegel. Rödhaken kommer fram så fort jag går ut. Jäkla konstig fågel. Eller agerar den på hustruns uppdrag!!??








Sveriges och Växjös största problem är polisbrist och ett rättsväsende i förfall. Det började under den förra regeringen.






Apropå Lakers. Ingen kan genom skriverierna bedöma vad som är vad. Jag försvarar ingen. Jag är bara vis av erfarenheten i att det kanske finns kompletterande sanningar. Kommer att tänka på Musikskolan som efter termin förklarade för mig att de inte hade mer att erbjuda mig. De hade helt rätt.  Hade de haft fel hade jag varit rockstjärna idag! Tänk att få rå om 100 000 pers under många timmar!! Och ge allt och lite till.


I morgon. Kör upp tidigt för att fixa på jobbet. Med mina kinesiska flickor på DFF och så hämtar vi mamma på stationen och firar Mors Dag. Mamma hos min dotter i Göteborg. Änglalik dotter som nästan pratar med sin farmor varje dag!


Fulltecknad måndag. Till 150%. Möten, lunchmöte, budgetinfo, VD-klubb i Braås på Volvo och moderat gruppmöte i Pilås!


Tisdag morgon iväg till Turkiet. Och Anna Tenje presenterar budgeten i mitt ställe!




Temperatur 18,1. Barometern på 790. Vad man nu mäter det i. Skall gå en sväng i skymningen och lyssna in om det finns fler ugglor än kattuggla!




Bo Frank
Blekinge 20160528