söndag 15 maj 2016

Proud and Pride och ursäkt SmP

9000 personer som går pridetåget får lika stort utrymme i SmP som när hyresgästföreningen samlar några dussin medborgare som protesterar mot att kommunen vill minska sin låneskuld genom att avyttra fastigheter. Stolt över Växjö. Bättre med mångfald än tillväxt av religiös fundamenalism! Och DFF och Öster gjorde sitt. Och jag mitt. Paraderade i den förfallna trädgården i Blekinge. Grillade. Hoppade medlodifestivalen. S  k public service  är mer och mer en uppvisning av sexualisering, svordomar och värdenihilism. Kan fakstiskt till en liten grad förstå både goda kristna och goda muslimer som ifrågasätter kulturell förflackning utifrån olika utgångspunkter. Det är dock fel att utifrån ett historsikt perspektiv framställa vår tid som en extrem brytningstid. Problemet är dock att samtidigt som flertalets frihet ökar i Sverige har vi aldrig haft en sådan inskränking av friheten för delar av de grupper som kommit hit som invandrare. Med en svensk måttstock mätt.  Förtryckande idéer borde lämnas vid gränsen kan man tycka! Noll debatt om detta i vårt land! För i vårt land skall ju allt accepteras in absurdum!

Istiden tillbaka. Vi donar inne. Gäster på middag. Har köpt svenk nypotatis, svenska jordgubbar och portugisiska sardeller. Jodå. Schnitzel.

Växjö city tomt på folk. Så när som på tiggare som huttrar i regnet, s k ensamkommande som vandrar runt och kanske letar efter sommaren. Har det oförskämt bra jämfört med de flesta på vår planet. Och försöker göra nåt åt det. Både privat och i jobbet. Det finns vissa saker man inte pratar om. Inte ens jag.

Ny härlig arbetsvecka. Hemma, Stockholm, Malmö, Kalmar och Karskrona. Fattar inte  hur jag kan vara så jäkla dum som bestämt mig för att lägga ner allt detta. Men har lite planer för annat. Som ger mindre blodstörtning än när jag varje dag drar SmP ut brevlådan 05.30 och tror att jag ensam skall rädda världen! Och känner mig  som ensam ansvarig för allt som sker. I alla fall i Växjö.


Tack till alla er som sliter för andra i olika sorts föreningar och som ger pengar för att andra skall ha det bättre.


PS Hade missat jättepådraget på nätet på Pride. Och rejäl text idag. Jag hade således fel. Tar inte alls emot att medge det. Har fel ibland. Och de ofelbara gör mig lite skraj!  DS







Växjö 20160515
Bo Frank