torsdag 18 augusti 2016

Rikspolischefen - Mot nya höjder!

Full fart. Knappt någon sömn. Är igång på 200%. Vi börjar med vår lokala polis. Hade Brottsförebyggande råd igår. Där jag är ordförande. Våra lokala poliser jobbar bra. Kan inte rå för telefonköer och att inte den nya org fungerar. Utvärdering.   Karl-Oskar. Ett,  enda sexuellt ofredande som inte var i direkt avslutning till stan. Dock, ett för mycket! Bra polisarbete i Växjö. Däremot, rikspolischefen. Fortsatt katastrof. Sa i Ekot i tisdags att svensk polis fungerar bra eftersom man klarar det akuta!!! Det vore som om sjukvården stängde ner allt utom akutmottagningen. Avgå Eliasson!!!




Vår landshövding ökar tempot ännu mer. Efter att ha bara gasat och gasat!  9 år på posten!  Kristina är landshövding nr 46,  tror jag och den bästa de senaste 200 åren.


 Mot nya höjder. Fortsätter. Kristinas projekt. Med alla astronauter från hela världen.


På mingel med Steve Angello. ERKÄNNER MIN INSKRÄNKTHET. Visste inte vem han var innan vi träffades. Kristina har satt igång något stort i vårt län. SA, ödmjuk man, trots jet och superlimo. Som jag kan vara främmande inför! Medges!


Har flera idéer om hur Växjö kan bli ett nav i världen för musik.  Landshövdingen visar vägen.... KA slutar dessvärre. Mörner I och II satt i 70 år!




Möte med ledningsgrupp i Svenk handel. Johan Sjöberg. Vilken ambassadör för Växjö.


Möte med Fria ordets hus för att ge input om ett ännu friare Hus.


Möten, möten och möten. Kollar OS på nätterna och läser. Mejl från chefen för Kulturparken. Om hur polisen inte kommer vid pågående inbrott och att man inte ens kan få kontakt med polisen.


Diariefört. Polisbrist i landet. Däremot får Migrationsverket allt man behöver. Det saknas poliser, lärare, narkossjuksköterskor........ Ger snart upp!!!  Hör vad medborgarna säger varje dag. Kan inte ge politiskt korrekta svar. Det är väl därför jag blivit omvald.




Idag. Uppe 05.00. Läser. Har hittat del fem i Cliftonserien av Jeffrey Archer. Världen mest sålda bestsellerförfattare. F d vice ordf i Konservativa Partiet i England. En av mina topp 10 alla kategorier!


Rotaryfrukost.




Begravning. Var där med Anna Tenje. Einar Swanströms begravning. . Ljus och fin stämning. Känner mig mera upprymd än nedstämd.






Med mamma, sent på em,  på resa. . Kyrkogården i Tävelsås, Tingsryd och Bredåkra. Solen tittade fram. Framme vid huset.  Kanske kallt dopp vid bryggan innan matlagning till mamma och mig. I ottan,  upp och tillbaka till Växjö. Tar emot gäster till kommunen. Och så ny begravning! Och fotboll. Älskar mitt jobb. Men ger besked innan månadens slut om när jag tänker stiga av detta jobb!










Bo Frank
Blekinge 20160818