torsdag 17 november 2016

Hade nitat honom - fast Lövfén är låg......

Yngligen som gjort bort sig. Om jag hade hört det hela. Gått fram, avbrutit och sagt att han inte har i vårt parti att göra!  Jag säger som det är. Som alla vet. Detta är inget jag känner igen från partiets kultur. Snarare motsatsen. Respekt för människor. Även om en och annan använder ordet miljömuppar om seriösa miljöpartister. Löfvén är låg. En statsminister som ger sig på att kritisera en tjänsteman på låg nivå som gjort bort sig. Lågt. Och antyder att detta är en partikultur..... Har Lövén glömt bort besök på arbetsplatser med LO-folk. Där mp, kvinnor och minoriteter ibland hånats!? Men bara för det finns det ingen dålig kultur i LO, generellt sett. Tror att både LO och moderaterna faktiskt är bärare av en bra kultur med respekt för folk.  Löfvén spelar dock i detta fallet i samma liga som moderaten som gjort bort sig.

Hemma från kommunalrådsmöte, möte på SKL och annat. Växjö och Oliver fick upprepade beröm från moderater i hela Sverige. Vårt parti lyfter Växjö som ett föredöme. När AKB avslutade vårt möte sa hon. Är Bo Frank nöjd är alla nöjda! Känner att vårt parti för första gången på många Herrans år är beredd att ta in det vi som partiets gräsrötter förmedlar.

Har fått besked idag att Ygemans utlovande av fler poliser inte stämmer. Kommer att medverka i nationell TV om detta.

I morgon. Nationell tidning som tar in debattartikel av mig. Lättare att få in inlägg där än i SmP. Kommer att utveckla detta ordentligt framöver.

I morgon. Några möten. Har tagit ledigt efter lunch för en begravning.

Diverse politiska aktiviteter under helgen. Stockholm nästa vecka igen. Marknadsför Växjö i riksdagen, möte med två ministrar. Träffar inrikesminister och miljöminister. Polisfrågan, infrastruktur och miljö. Nationella media följer detta. Full vecka. Som vanligt. Visst f n kommer jag att sakna detta. Men inser att Anna&Co kan ta detta till nästa nivå. Blågröna Växjö även utan mig kommer att ha den bästa kommunledningen i Sverige!!! Finns dock alltid stand by. Men kommer aldrig att lägga mig i.

Bo Frank
Växjö 20161117