måndag 7 november 2016

Liv i luckan

I fredags kväll var jag dragplåstret på en internationell polisorganisation som höll möte i Växjö. En timmes Beatlesföredrag. Satt f ö i möte hos polisen i Växjö på fm om diverse saker.

Hustruns barnbarn i helgen. 1 och 4 år. Liv i luckan. Kortspel, pussel, äta, sova, promenad i slasket. En modern barnfamilj har mer packning för en helg än när Kristina och Karl-Oskar utvandrade till USA. Fika med kortspel hos min mor igår em. På kvällen sköt jag på vildsvin, älg och struts! Moderaternas Norra förening kidnappade mig till okänt mål. Där bjöds på mat och jag fick skjuta i en virituell skjutbana. Otroligt. Blivande eventanläggning som står på olika ben under uppbyggnad. Vet inte hur mycket jag får marknadsföra detta, men jag återkommer till det.

Idag upp till UD. Om Vår Herre. SJ och Trafikverket så vill.  På injudan av Isabella Lövin, vice statsminister. Är riktigt stolt över att få ensam representera alla Sveriges kommuner på detta klimatmöte.
Full vecka. Stort Beatlesevent på torsdag kväll där jag skall underhålla.  Och nästa vecka har jag två Beatlesföredrag i Växjö. Och redan två Beatlesföredrag inbokade nästa är. Lär bli miljö och Beatles för hela slanten framöver. Och få fortsätta marknadsföra Växjö. Mentalt inställd på att stänga ner alla åsikter om lokal politik efter årsskiftet. Har redan börjat. Har dock fått Annas tillstånd att fortsätta och avsluta polisfrågan i Växjö. I vart fall t o m mötet med rikspolischefen i januari. Och kommer att tagga ner i den nationella debatten också. Det är andra som skall vara i Fokus. Trots brev med rop om hjälp till Ygeman. Inget svar. Han kommer till Växjö i morgon. Grovt etikettsbrott att inte vilja träffa mig ens när han kommer till stan!


Bo Frank
Växjö 20161107