torsdag 12 januari 2017

Det kliar i fingrarna att blogga trots allt....

Ny landshövding. Det man kan önska sig är en karismatisk person med ett mycket stort kontaktnät som känner viktiga politiker och tongivande personer inom näringsliv, kultur och forskning och som kan hantera övernitiska tjänstemän.


På näringsdepartementet idag med en liten delegation från södra Sverige för att träffa Anna Johansson. Med oss Sveriges bästa projektledare, Kristina Thorvaldsson. Om järnvägen. Inga kommentarer även i denna fråga.


Nästa vecka träff med rikspolischefen. Polisorganisationen är i fritt fall. Se bara media idag. Och som det ser ut kommer Växjö att tappa ännu fler poliser än de 35 som redan försvunnit. Sveriges viktigaste fråga de närmsta åren. I alla frågor har jag varit före partiledningen. Därför att jag trots allt haft örat mot marken och varit orädd. Och struntat i det politiskt korrektta. Efter nästa vecka släpper jag denna fråga. Fullföljer mitt initiativ. Har ingen längtan att hålla kvar nåt. Det enda, som sagt, är att jag fortsätter "höghastighetsjärnvägen" tills vidare. Nytt opinionsmöte i Växjö på måndag. Anna och Blågröna bestämmer fortsättningen. Har mer än nog att göra med mina sysslor som kommunfullmäktiges ordförande och alla andra uppdrag.


Diverse möten i Växjö i morgon. Och hela helgen med gäster.......


Växjörevyn också i helgen. Har sett alla i minst 35 år eller så.........




Lakers. Ser ut som ett mästarlag. Lite bekymrad dock över publiksiffran i kväll. Folk tycker det är dyrt. Skulle alla åhörare på Musica Vitae eller Regionteatern betala samma löner skulle dessa biljetter kosta kanske 3500 kronor styck. Eller så. Dessa jämförelser debatteras aldrig på ledarsidor, kultursidor eller inom journalistiken....... Skall den s k marknaden styra allt? Och lika fel blir det när politiker sätter löner. Se SvD näringsliv idag.




Bo Frank
Växjö 20170112




Bo Frank