tisdag 10 januari 2017

Uppdaterad!

Lyxigt att landa i Växjö och vara hemma efter en kvart. Kom i går kväll. Mejlade Anna Tenje och frågade om vi skulle gå en promenad i morgon eftermiddag ( i em ). Fick då veta att det var sammanträde med kommunstyrelsen. Märkligt att mentalt kunna stänga av detta och det känns som om det var ett par år sedan jag lämnade kommunstyrelsen.  Var emellertid förste politiker på plats idag på morgonen. Deltog i det sedvanliga moderata morgonmötet på tisdagar mellan 8 och 9. Hög närvaro bland flertalet partier i kommunhuset. ( Extremt blandad närvaro för politiker. Vissa är hellre på Facebook eller hemma,  än i kommunhuset, på föreningsmöten eller att träffa folk på stan)  Satt och gick igenom diverse saker. Rätt fullt i morgon. Bortbjudna ikväll. Åker till Stockholm på torsdag för träff med infratrukturministern. Det är den enda kvardröjande fråga som jag handhar på Annas uppdrag. För kommunstyrelsens räkning. Räknar med att ta mig till TV-huset i Göteborg på torsdag kväll och prata raketer i direktsänt debattprogram i TV. Och raketer har vi haft nog med i Växjö.
Räknar med att komma hem på fredag. Om inte väder och vind vill annorlunda. Nu än mer tid att delta fullt ut i Växjös kulturliv. Och trots lite mer tid ser det ut som om min dagbok blir en veckodagbok med lite högre kvalité än de hastiga hopkok som varit.
Noterade att det byggs en " autostrada" vid södra delen av gång- och cykelvägen runt Växjösjön. Har dock lovat att avhålla mig från uppfattningar i sådant jag inte har med att göra.

PS Blev ingen Göteborgsresa. De ringde och ställde in från Opinion. Skönt! Hade dock gjort stora personliga uppoffringar för att kunna ställa upp. Låter mig aldrig bokas in mer för det programmet. Jag stället aldrig in!!! Men kanske skall börja och pröva det nu! Älskar att resa! Har idag bokat resa i höst. Från Växjö till Sardinien. DS

PS PS Ser att knäppgökar från sd ifrågasätter SMHI och global uppvärmning. Trodde sd var på väg mot en "normalisering". DS DS

PS PS PS Storebror ser dig. Ser att när jag gogglar på en tidning så kommer ett reklam för ett hotell upp som jag just bokat. Rätt otäckt egentligen. Även för den som har rent mjöl i påsen DS DS DS


PS PS PS PS tänkte kommentera artikel i SvD men ångrade mig.... DS DS DS DS









Bo Frank
Växjö 20170110