onsdag 1 februari 2017

Sett, hört och hittat på - dödsannonser i SmP - lönsamt att driva tolkföretag

Ett otroligt program i P1 idag på fm om två extremt bildade sjömän i 90-årsåldern, ett gaypar som berättade om sitt liv. Ett av de bästa programmen jag hört någonsin.
Såg att arbetsmiljöproblemen fortsätter på Linné. För många har för lite att göra. Nu saknas bra utsikt. Kavla upp ärmarna och jobba! Vanligt folk undrar vad man håller på mig. Har någon någonsin hört talas om en fabrik där facket klagar på dålig utsikt!? Dags att stänga LKAB!?
Börjar bli förkyld. Så går det också när man har mer tid att bli förkyld! Fantastisk kålpudding på PM idag. Skall bjuda mamma på detta på fredag! Gäster ikväll.
Läser i media att Anna Tenje vill säga upp migrationsverkets lägenheter. Jag försökte göra detta för tre år sedan men då ansågs det vara omöjligt. Anna är vassare än vad jag är. Migrationsverket kan inte både lägga beslag på våra bostäder och samtidigt anvisa nya flyktingar!








En kriminolog från Manilla
utbrast, inte så illa
jag lever som jag lär
och helt oskyldig jag är
fast jag en miljon försnilla


En moderat från Kinna
fick nu träffa en sd kvinna
i flygande fläng
de hamnade i säng
tänkt att få kärleken finna


En ambassadör från Sumatra
blev en person non grata
på en kvinna han började tafsa
och så också tjafsa
skulle låtit bli Anna Kinberg Batra


Sett att det gått ut pressmeddelande om VIP mingel och annat. Står som inbjudare till detta och det blir lapp på luckan. Skall för första gången kränga på mig borgmästarkedjan när jag hälsar välkommen. Skall försöka få med så många musiker/artister som möjligt som är från Växjö eller besökt Växjö,  på mina korta minuter. Svårt, nästan alla utom Beatles har ju varit här.....


PS Lib vill gärna, helt rätt, förbjuda barnäktenskap i Sverige. Och om det behövs med stöd av sd. Det börjar bli rätt svårt för s k vanligt folk att hålla reda på nu vad man får göra med sd eller inte. Sossarna styr ju Sverige f n genom att inte alliansen gör som man borde göra. Att fälla regeringen. F ö all heder åt mp som är arkitekterna bakom klimat proppen idag. Som inspirerats av Växjös sätt att arbeta DS


PS PS Är det bara jag som tycker att det är oetiskt med dödsannonser som blixtar förbi på SmP:s hemsida, ungefär som vilken kommersiell reklam som helst. Kanske börjar bli för gammal DS DS
DS DS DS Ser att små företag kan leasa bilar i miljonklassen. Tolkföretag. Det är så mycket som pågår nu. Och Sverige saknar spetsiga myndigheter. DS DS DS




















Bo Frank
Växjö 20170201/02