tisdag 7 februari 2017

Sista Frankeffekten?

för Växjö!?


Ser att kommunen nu går en bra bit över en miljard i överskott under alla mina år som ansvarig för Växjö och kommunens ekonomi. Förra året över 100 miljoner. Alla mina år med överskott. Och sänkt skatt tre gånger och samtidigt byggt ut kommunens verksamhet med en miljard. Kanske inte värt nobelpriset i ekonomi, men jag är ganska nöjd. Samtidigt som jag nästan aldrig läst några handlingar till kommunala sammanträden. Men ett par skönlitterära böcker i veckan och träffat folk över allt, i hela kommunen, nästan varje dag!
Är säker på att Anna&Blågröna kommer att hålla i detta och t o m bli bättre än vad jag varit.


Kanske rubriken lite fel. Hoppas givetvis på en " Frankeffekt" valet 2018 då jag kandiderar för att få fortsätta vara Växjös kommunfullmäktigeordförande/borgmästare. Kommer att göra allt i valet 2018. Inte för min skull. Jag har haft min plats i solen så länge. Och jag är helt nöjd,  även om jag gärna fortsätter så länge medborgarna vill ha mig. Men nuvarande Blågröna med kd, fp, mp, c och m gör det så bra. Och s och v är bra i opposition. Jag älskar valrörelser. Att få träffa folk. Och få fortsätta representera Europas grönaste stad. Jag har många svagheter. Många. Men tror att få slår mig på  i att jobba 200% som Borgmästare i Växjö. Och marknadsföra Växjö. Har kontaktnät som få i landet och internationellt.  Jag företräder alla som bor i Växjö. Alla. Alla. Kommer att skriva mer om detta.  Alla med. Mitt favoritkonstverk i Växjö. Stannar upp där nästan varje dag. Den förste som mejlar mig om var konstverket står får en bingolott. Pristagaren publiceras på min blogg. Och personen i fråga så vill!






Bo Frank
Växjö 20170207