tisdag 21 mars 2017

The Danish Girl och svenske Per

Redan tisdag. Vet inte vad som går snabbast, veckorna eller helgerna. Allt flyter in i vartannat. Första gången på säkert 40 år sedan som jag lämnade en föreställning. Jag som klarar de mest "skruvade" saker. En s k dansförställning som var outhärdlig. Vet inte om syftet var att driva med publiken. Uppskattade desto mer Musica Vitae, Dalasymfoniettan och EVELYN GLENNIE. Fantastiskt. Enda polarpristagaren som gästat Växjö?
Igår kväll på middag hos goda vänner och såg The Danish Girl. Hade missat den tidigare. Baserat på ett verkligt levnadsöde. Sevärd.
Fullmäktige idag. Har ordnat mycket varierat innehåll. Och så kommer det att bli framöver. I morgon till Ryssby för regional utvecklingsnämnd. Åker så i morgon kväll till Stockholm. Deltar för Klimatkommunernas räkning i en uppvakning hos riksdagens trafikutskott. Åker hem torsdag em för att åka till Lions i Alvesta för ännu en Beatlesseans. Fredag. Lunchavtackning för en trotjänare i kommunen. Tar kanske en snabb sväng med mamma till Bleking på fredag - lördag. Beroende på väder och annat.


Veckan började bra. Earth Week. Bra inledning av Anna Tenje och Per Bolund. Tredje gången i år som jag träffade en av mina favoritministrar. Vi hade så lunch tillsammans med några tunga näringslivsföreträdare som berättade om deras hållbarhetsarbete och varför de anser att Växjö är vassast i Sverige. För min del fick gärna Bolund bli finansminister  i en alliansregering.


Såg också kulturskolans vårkonsert igår i konserthuset. Imponerande. Musikskolan var mitt skötebarn för 100 år sedan då jag var ordförande i Kulturskolan. Lyckades också klämma in ett "fullmäktigeordförandenätverk" på ID igår em.


Är som synes inte sysslolös. På gott och ont. Måste frigöra tid i höst för annat.






Bo Frank
Växjö 29170321