fredag 25 augusti 2017

Exit Reinfeldt!!!! OBS!! Viktig uppdatering! PS

Det finns ett tyskt ordspråk. Man har i fallande skala goda vänner,  vänner, ovänner, fiender, dödsfiender och partivänner! Detta bevisades idag.


Jag vet mer än Expressen som vet det mesta om kuppmakarna. Ett kompisgäng från Stockholm med flera skolade kuppmakare från MUF. Hoppas den nya ledningen tar avstånd ifrån dessa. Solnas k-råd som sätter bollen i rullning är på sitt sätt den ärligaste. De andra är medlöpare som hoppar på när de ser varthän tåget går.


Hyllar oss i Kronobergs län som gjort denna diskussion till en intern process. Och hyllar Anna Tenje.


Stig Björn Ljunggren, statsvetare ( S )  ( som  media inte varudeklarerar som socialdemokrat) ) säger dock sanningen idag. Reinfeldet ställde till med en brakfest som urartade. Försvar och polis i förfall. Och ohämmad invandring. När notan kom smet han. Och AKB skulle betala. Reinfeldt tvingade på henne en s k decemberöverenskommelse. AKB var bakbunden. Och när hon skulle göra sig fri började problemen med trovärdigheten.


Jag var inte för AKB från början, men blev det när hon hade det som svårast. Har mejlat henne idag.


Elisabeth Svantesson är min favorit. Av olika skäl. Men nu får vi acceptera den person som blir vald. Det blir Ulf eller Elisabeth. Stolpskott som Odenberg och andra är bara meningslösa spekulationer. Hoppas dock att den nya partiledningen håller armlängds avstånd till kuppmakarna.






Har haft ett kommunalt s k strategisamråd på Öland. Bra diskussioner. En av föredragshållarna var en totalkatastrof,  men allt annat mycket givande. Kommunens chefsideolog, utvecklingschef Anna Karlsson fortsätter att regissera bra konferenser. ( En av två personer som kan få mig att ändra uppfattning utan att behöva argumentera)  Hann bada, springa och ha det bra om man la sig i tid och steg upp vid 05.30. Vi är värdlens bästa kommun - sammanhållning mellan majoritet och opposition. Vi har det bra och festar tillsammans. Det skapar sammanhållning.


En stjärna var Vismas vd Daniel de Sousa var en av de bästa föredragshållarna. Hade min favorit Cheryl Jones Fur ( mp ) till bordet. Och Malin Lauber ( s ). Bilder från mina promenader.


Glömde en sak. Den bästa nya partiledningen.


Inför språkrörsmodellen. Jag och Anna. Tenje. Med Oliver som partisekterare.


Växjö visar vägen som alltid. Jag kan tilltala dem som måhända tyckte det var bättre förr och Anna kan dra till sig dem som tror att det kan blir bättre. Tillsammans 100%!




PS. Folkets dom. Moderat kampanjdag idag. I Växjö kampanjar vi förjämnan!


 Har idag varit på Rottnedagen,  på stan i  Växjö o pratat med folk som jag alltid gör och på fotboll. DFF!  Träffade ÅKB i Rottne. Ny bild!


 Vad säger folk? Kalla in Carl Bildt! Bra, men kanske omöjligt! Skulle i alla falla säkra över 20%. OCH NU KOMMER DET OTROLIGA. Samma människor som för någon vecka sedan dissade AKB säger nu: varför gjorde ni er av med henne!!!!! Oj vilket tal. Hon är ju så bra!!! Och då drar jag den slutsatsen. Sätt allt på 21! Be AKB komma tillbaka. Är det jämnt mellan duktiga Elisabeth och den mediokre Ulf K, så varför inte. En totalt ny grej i politiken. Så!?


Jag är som alla vet bra på att höra vad folk säger. Och nu har jag förmedlat detta. Varför jag? Till skillnad från många andra har jag  alltid sagt det jag vill. Och har aldrig avancerat i partiet. Och inte velat. Min plats är i Växjö. Ganska många på stan idag ville att jag skall ta över, mest av artighet,  men det uppskattas.


Så! AKB, Carl Bildt eller Karin Elisabeth Svantesson.


Ser ingen annan just nu!










Bo Frank
Växjö 20170825