tisdag 29 augusti 2017

Pappas fel! Denna dagen. Avhoppade sd nytt parti i Växjö!

Oj! Är helt kass på teknik. Den bästa personen i mitt liv, min far, var så överlägset bra på allt så jag lärde mig ingenting. Villervalla av bilder och annat. Tummen mitt i handen. Kass på det mesta.  Men ni får ta det som det är. Ganska personligt men inte utlämnande. Kan inte centrera vissa bilder!


Runt sjöarna idag efter 05.00. Kommunens bästa invånarna. Älskar dessa skulpturer runt sjöarna. Pratar med dem. Min idé att de finns där. Inte just dem, men som företeelse. Vill inte just nu vara  skrytsam, men drar men inte för i annat sammanhang ta upp där jag gjort skillnad. På moderat gruppmöte 08.00 på kommunhuset. Ringde vårdcentralen. Bad att få nåt att sova på. Skall på två atlantflygningar inom den närmsta tiden. Sover som en stock hemma. Men aldrig på flyg, restless legs o allt annat. Skall prata på konferenser och vill inte vara som ett vrak. Knarkare har obegränsade tillgångar på utskrivna medikamenter, men jag  känner mig nästan kriminell när man en gång om året ber om några tabletter.....


På möte med en företagare som bett mig om möte. Satt på Storgatan en halv timme o pratade med folk. Till Utvandrarnas Hus för första fullmäktige efter sommaren. Blågröna Växjö är Sveriges bästa styre. Och S och v klarade inte av att hålla ihop i det två viktigaste frågorna på mötet. Sätter alltid en god stämning i fullmäktige! Var klara exakt vid 19.00 som jag förutspått! Vi har de bästa och trevligaste fullmäktigeledamöterna i Sverige.


Bild på Blågröna Växjö. I skolan plockar man av eleverna mobilerna, men i fullmäktige!!!???


Sofia Stynsberg. En stjärna. Liksom Eva-Britt Svensson (v). V är outslitliga i Växjö, men hur blir det med återväxten om alla är i pensionsåldern eller däromkring. V är dock emot allt nytt. Som Högerpartiet före 1928.


Glad att se Håkan Engdahl tillbaka i fullmäktige. En sympatisk person sd som i live förklarade varför han lämnar sd och blir sd:s andre s k vilde.


Vilka bilder blev det till slut?


Jag blir kanske lika förvånad som ni när jag öppnar. Kass fotograf, redigerare mm. Bo Frank, men med hjärtat! Fullt upp i morgon. Nu läsa i kapp nyheterna.


Bo Frank
Växjö 20170829





























Lägg till bildtext
Lägg till bildtext